גרפולוגים ותהלכי גיוס

עובדה ידועה היא שקשה מאוד להעריך עובדים חדשים בצורה נכונה. כל חברה מסתמכת על ההון האנושי שלה, וטעויות בגיוס עובדים הן אולי המשמעותיות ביותר בפעילותה של החברה. עובד לא מוכשר ממתג את כל החברה ככושלת, ולכן חשוב ביותר להשקיע את מקסימום המאמץ באיתור העובדים הנכונים.
מרבית תהליכי הגיוס מתבססים על ראיון אישי, שהוא כשלעצמו בעייתי מאוד, שכן הוא מבוסס בעיקר על "כימיה אישית" בין שני אנשים. לא מן הנמע שתיווצר כימיה מעולה עם עובד לא מוכשר, ואילו מועמדותו של עובד מבריק תיפסל בשל שיקולים שאינם רלוונטיים. ממצאי גרפולוג נועדו על מנת לעזור למעסיק הפוטנציאלי לבסס את דעותיו, והבדיקה אינה עומדת לבד. שיטת הגרפולוגיה מקובלת מאוד כחלק בלתי נפרד מתהליכי הגיוס השונים בחברות גדולות, כמו גם בחברות קטנות.

גרפולוגיה משפטית

כל הקשור ב-גרפולוגיה משפטית, המצב אף מסובך יותר, היות ולממצאי גרפולוג יכולה להיות השפעה ישירה על תוצאות המשפט. מעורבותו של גרפולוג בגיוס עובדים ובתהליך משפטי שונה בעיקרה כיוון שבגרפולוגיה משפטית אין מטרה לעמוד על טיבו של האדם. המטרה היא קונקרטית יותר – לאתר האם חומר כתוב כלשהו נכתב על ידי הנאשם. מטבע הדברים, גרפולוג יהיה מעורב במשפטים בהם יש חומר כתוב, כלומר תיקים בדיני חוזים (בהם חתימה בכתב יד חשובה ביותר), משפטי אישור צוואה ולפעמים אפילו משפטים פליליים.
חשוב לציין כי חוות דעתו של הגרפולוג אינה עומדת כשלעצמה, אלא משמשת ראיה נוספת במשפט שביכולתה לתמוך באחד הצדדים. ישנם פסקי דין רבים בהם השופטים שיבחו והיללו את התרומה הרבה של ה- גרפולוגיה בתפקיד ששיחקה בהכרעת הדין, אך תמיד חשוב לזכור שהתיק אינו קם ונופל רק על חוות דעת גרפולוג.
פנינה אריאלי - מכון לגרפולוגיה משפטית

איך מוצאים גרפולוג מתאים?

בראש ובראשונה יש לבחון את ההתמקצעות של הגרפולוג ולבחון האם זה מתאים לכם. אם אתם חברה גדולה, אתם זקוקים לגרפולוג שמתמקד בסיוע לגיוס עבור חברות גדולות. אם אתם מחפשים גרפולוג לצורך משפטי, אתם זקוקים לאיש מקצוע המתמחה במתן חוות דעת לבית משפט. התמקצעות צרה הקרובה כמה שיותר לצרכים שלכם, זה השלב הראשון באיתורו של איש המקצוע המתאים.
בשלב השני יש לבחון את האסמכות ואת ההשכלה של האיש, איפה למד והאם יש תעודות הצטיינות. אין לבסס את הבחירה רק על תעודת הצטיינות, אך זה בהחלט יכול להוות נקודה משמעותית לזכותו של האיש.
דבר אחרון, אך חשוב ביותר, זה לחפש באינטרנט מידע על הגרפולוג, ובמידה והיו עליו תלונות, תסמכו על הישראלים שהם לא ישאירו את זה בסוד. אם הגרפולוג נתן שירות לא מקצועי למישהו, זה יעלה באחד הפורומים או הבלוגים באינטרנט.
 

לקבלת מידע נוסף אודות שירותי הגרפולוגיה המשפטית ולהזמנת שירות חייגו עכשיו 6266866 - 04 או צרו קשר דרך האתר ונשמח לעמוד לשירותכם